Bienvenue en France

3 mei 2014 - Rumegies, Frankrijk

Ondanks het gescheiden slapen hebben we een goede nachtrust gehad. Vandaag op weg naar de eerste heuvels "les Collines", maar eerst nog een laatste stuk langs de Dender. Gelukkig hoeven we in Geraardsbergen niet de muur te beklimmen. De route leidt door boerendorpen en veel open land. We hebben opnieuw de wind in de rug, de zon laat zich vandaag wel zien. Onderweg komen we nu al dagenlang steeds brandganzen tegen, ze gakken ons toe, volgens Bert zijn het Jacobusganzen. We zullen zien of we ze in Frankrijk ook tegen zullen komen.
In Tournai halen we de stempel bij de kathedraal, deze wordt op dit moment volledig gerestaureerd na een wervelstorm in 1999 . Langs de Schelde komen we nog enkele kalkovens uit het verleden tegen.
 Vandaag ontmoeten we enkele keren twee mannen die ook onderweg zijn naar Santiago. Hun vrouwen volgen hun met de camper, dus zij hebben elke avond een goed en warm onderkomen. Op de laatste kilometers van onze dag fietsen we gezamenlijk met elkaar op. In het grensplaatsje Rumegies maken we nog een paar foto's van hun en zij weer van ons. In deze plaats nemen we voorlopig afscheid van elkaar, want wij gaan in deze plaats overnachten. De camping is eenvoudig, maar wij gaan wel voor de eerste keer kamperen. Vannacht lekker dicht tegen elkaar liggen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim en corrie:
    3 mei 2014
    Hoi, Al een week onderweg! Leuke verhalen met mooie foto's, dank daarvoor. Aan de Vloedbeldlaan gaat alles z'n gangetje, we houden de boel hier wel in de gaten.
    Goede reis verder met mooi weer.
    Groet, Wim en Corrie
  2. Jopy ten Cate:
    4 mei 2014
    Het verhaal van 2 mei ontbreekt. Ik zie wel de foto's maar niet het verslag. Want ... hoezo, apart slapen?
    Geniet verder van jullie tocht. En van de Canadese ganzen (Jacobus ganzen).
  3. Wil en Gé:
    4 mei 2014
    Hallo Marja en Bert,
    We zijn gisteren terug gekomen van 10 dagen Limburg en zien nu,dat jullie al in Frankrijk (Rumegies) zijn en heel wat leuke dingen onderweg hebben meegemaakt.
    Een heel stoer paar hoor. Man en vrouw samen de kar trekken en niet alleen de mannen het zware werk laten doen op de fiets en de vrouwen slapjes met de camper.
    Veel plezier en tot schrijfs.

Groetjes,
    Wil en Gé