Een zomerdag

17 mei 2014 - Saint-Jean-d'Angély, Frankrijk

Vanmorgen heerlijk wakker geworden in een luxe bed & breakfeast Chez Clemley in Lezay. De Ierse eigenaren Pat & Gaye Quigley hebben ons heerlijk verwend met een heerlijk bed. De geur van stokbrood komt je al tegemoet. Toch wel iets anders wakker worden dan op een camping, maar ook dat heeft zijn charme. Tijdens ons ontbijt maken we kennis twee Belgische dames uit Brussel. De dochter Delphine is op zoek naar een boerderijtje hier in de omgeving waar zij met haar vriend wil gaan wonen. Het moet een soort paarden en hondenpension gaan worden. De moeder van Delphine biedt zich aan op het moment dat wij met een busgezelschap naar Brussel komen, om ons hier te gaan gidsen. We wisselen dan ook graag even de e-mail adressen uit.
Vanavond gaan we weer een plekje zoeken op een camping.
De route gaat vandaag, hoe kan het ook anders, door golvende korenvelden en net ingezaaide velden met zonnebloemen en slapende uitgestorven dorpjes. Opnieuw ging de route van kerk naar kerk.
Via de plaatsen Melle, Aulnay de Saintonge fietsen we vandaag naar St. Jean D'Angely. Een route van meer dan zeventig kilometer.
St.Jean D'Angely was een etappeplaats van betekenis op de St.Jacobsroute en dat kun je wel zien aan de plaats.
We zoeken ons een mooi plekje op de camping municipal en meteen treffen we al meer mensen die ook fietsen naar Santiago. Nanda uit Alphen aan de Rijn en Jacques( niet te verwarren met de echte) uit Nieuwegein drinken samen met ons een lekker koud roseetje.
Het is heerlijk genieten in de zon. De komende dagen is het alleen nog maar mooi weer .Onze tent staat op een mooi plekje, lekker in de zon en uit de wind.
We zitten op dit moment op de helft van onze route, qua afgelegde kilometers.

1. Johan en Christa:
    Hoi hoi,

Heerlijk dat jullie ook mooi weer hebben. Hier is het ook heerlijk weer nu. Heel wat anders dan de regen van de afgelopen dagen. Geniet nog ff door en tot het volgende reisverslag.

Groetjes vanuit een zonnig Borne.
  2. Rene en annemiek M:
    Ha bert en marja,

Het begint hier ook mooi weer te worden. Hoeveel kaarsen hebben jullie al aangestoken onderweg. Gaan wij echt naar Brussel? De helft qua km zit er alweer op. In volle vaart verder...

groeten,

rene, annemiek.
  3. Delphine:
    Hallo

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad naar St. Jean-D'Angely.
    Ik heb mijn boerderijtje vandaag gevonden.
    Wij vonden het alvast heel fijn jullie te ontmoeten en wensen jullie nog een een goede reis toe.
  4. Marja en Bert:
    Hoi Delphine,
    Gefeliciteerd met het vinden van jouw boerderijtje. Wij hopen dat jullie hier heel gelukkig zullen worden.
  5. Ani:
    17 mei 2014
    Al op de helft???? Dat gaat snel....mooi om te horen dat alles goed gaat en dat jullie ook kunnen genieten van het mooie weer...veel plezier....Gr. Ani
  6. Ria:
    Hallo Marja en Bert,

Hier hebben we ook prachtig weer en lekker buiten gezeten!
    Fijn, dat de helft er weer op zit en zoveel nieuwe, leuke mensen hebt ontmoet!
    Groetjes van ons allemaal en een poot!
  7. Ben vlaskamp:
    17 mei 2014
    Dus je zit al op de helft. Morgen weer een rustdag? Als de tweede helft ook zo voorspoedig gaat. Een nu met het mooie weer wordt het alleen maar leuker. Wanneer moet je in Bordeaux zijn? Geniet nog maar van een wijntje vanavond. Groetjes uit Albergen.
  8. Marja en Bert:
    17 mei 2014
    Hoi broer, wij willen graag over een week in Arcachon zijn en dat ligt in de buurt van Bordeaux. Hier komen dan ook onze kids en kleinkinderen. We blijven hier drie dagen en dan weer verder richting Dax.
  9. Wim en corrie:
    Hoi Marja en Bert,
    Al drie weken onderweg en al op de helft. Geweldig. Fijn dat het weer nu beter is. Aan de Vloedbeldlaan is alles ok. De glasfiberkabels zijn hier vrijdag in huis aangelegd. Verder een voorspoedige reis gewenst.
    Groetjes!
  10. Wim en ans geerlings:
    18 mei 2014
    Hallo meefietsend. Jullie site gevonden. Was trouwens makkelijk. Hartstikke leuke avond gehad. De rest van de familie zit al weer thuis. Wij zijn net vanmiddag de Gironde overgestoken en zitten te kamperen in een hotelletje in Le Verdon. Moetje ook eens proberen Bert.
    Jullie hebben Jacques dus ook ontmoet.
    Hartelijke groet van ons beiden. Wie weet (St. Jacques?) zien we elkaar binnenkort weer. Ans en Wim.
  11. Petra en gert:
    18 mei 2014
    Geweldige verhalen van jullie belevenissen, al op de helft van de totale afstand, wij wensen jullie erg veel succes met de tweede helft.

Petra en Gert
  12. Wil en Gé:
    19 mei 2014
    Hallo Marja en Bert,

Hier ook mooi weer en hebben gisteren ook nog 30 km gefietst.
    We hadden een verjaarsfeeste in Bentelo (ons Petekind)
    Jullie zijn halfweg en hebben zo te lezen al veel meegemaakt.
    70 km fietsen is een flink eind en jullie kunnen straks zo meerijden in de a.s. Tour de France.

Heel veel fietsplezier en tot schrijfs.

Wil en Gé
  13. Marja en Bert:
    20 mei 2014
    Hoi Wim en Ans
    Wat gaan jullie snel. Wij zijn op dit moment in Royan en hebben een rustdag genomen.
    St.Jacques is ook in Royan en gaat hier een paar dagen uitrusten in een hotel.
    Groetjes en tot ziens
  14. Ben vlaskamp:
    20 mei 2014
    Al aan de Atlantische Oceaan? Dus nu een paar dagen rust en genieten van de zee en zon? Hoever is het nog naar Bordeaux? Het is hier ook warm.

Groetjes.