Een rustdag en een verplichte rustdag

21 mei 2014 - Royan, Frankrijk

20 mei een rustdag in Royan

Vandaag hebben we eindelijk weer eens rustdag gepland. De ochtend begint met regenen en de campingbaas voorspeld ons ook niet veel goeds voor deze dag. De afgelopen nacht hebben we ook al een gigantische bak met water met onweer over onze tent gehad, maar de tent doet het voortreffelijk, want er is niets nat geworden. Donderdag wordt het weer volgens hem weer beter.
Het is heerlijk om lekker langzaam de dag te beginnen met een ontbijtje onder een afdak op de camping. Er is tijd genoeg, want af en toe valt er nog een drup regen.
Wij gaan vandaag een klein eindje fietsen langs de kustlijn van Royan na eerst even een bezoek te hebben gebracht aan Office Du Tourisme. Hier kun je gratis internetten en natuurlijk onze verhalen en de foto's weer even doorsturen naar het thuisfront.
Royan is een moderne en nieuwe stad, want de oude stad is in tweede Wereldoorlog compleet kapot geschoten. Zelfs de kathedraal Notre Dame dateert vanaf deze oorlog. De kerk is compleet opgebouwd uit beton en is nu al weer toe aan renovatiebeurt.
Bij binnenkomst in deze kerk lijkt het net of je de ondergrondse Pius X basiliek in Lourdes bezoekt.
Het fietsen langs de kustlijn vanuit Royan is een feestje. Het weer aan de kust knapt geweldig op en landinwaarts hangen de donkere wolken, maar dit is voor ons geen probleem.
We maken er een fiets, wandeltocht van en onderweg lekker een broodje eten aan zee. Wat wil je nog meer, het leven is zo slecht nog niet.
Onderweg de boodschappen gedaan bij een Super U winkel en daarna nog even heerlijk gezeten op een bankje aan de boulevard aan zee met een pilsje en een slokje wijn.
Zo mag Weeronline elke dag wel een slecht weercijfer gaan geven.
Terug op de camping blijkt dat wij nog steeds zo'n beetje alleen staan, maar voor ons geen enkel probleem. We hebben zo voldoende ruimte om ons heen om het laatste restje zon even op te zoeken.
De avond eindigt meteen rood ondergaande zon, hetgeen betekent dat het de volgende dag mooi weer zal zijn.

21 mei een verplichte dag in Royan

Vannacht is het beginnen te regenen en het is niet meer gestopt. De hele dag regenen brengt een verandering in onze plannen.
De rood ondergaande zon blijkt ook niet altijd te brengen wat je er van verwacht.
We besluiten om er vandaag maar een verplichte rustdag van te maken. De wasruimte op onze camping is heerlijk verwarmd en daar vermaken wij ons met een e-reader en puzzelboekje. De vooruitzichten zien er in ieder geval weer veel beter uit en morgen moeten we wel weer verder, want anders komt ons reisschema in de war.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim en Ans:
    22 mei 2014
    Wat verstandig om een rustdag te nemen. Wij zijn met onze drive wel gaan fietsen van Lacanau tot Biganos. Gekkenwerk. Onweer, z...nat. Wel hard gefietst door de dennenbossen. Alsof de bliksem je op de hielen zit. Verder gaat het goed. Stug door. Jullie plezier met de familie.
    Hartelijke groet, Wim en Ans.
    Ps. wordt mooi weer vandaag.
  2. Trudy en Clasien:
    28 mei 2014
    Ik zag sávonds dat jullie me gebeld hadden voor mijn verjaardag. Bedankt daarvoor. Helaas heb ik jullie niet kunnen spreken. Wij zaten toen nl. op Corfu. Ff 8 dagen heeeerlijk naar de zon.
    Wel een verschil met jullie qua weer, zo te lezen.
    Maar jullie zitten op schema en we blijven jullie volgen.
    Groetjes Trudy en Clasien.