De tocht gaat verder

2 mei 2014 - Geraardsbergen, België

Vandaag alweer een week geleden, toen wij zijn vertrokken vanuit Almelo. De tijd gaat supersnel. Vandaag beloofd het een mooie fietsdag te worden met als einddoel een camping in de buurt van Geraardsbergen .
Nog even gebruik gemaakt van het internet en we gaan dwars door het mooie Mechelen, onderweg bij een supermarkt laten ze ons allerlei lekkere dingen proeven en via een oud treinspoor komen we in het mooie stadje Aalst. In deze stad staat een mooi stadhuis en hiernaast een restaurant waar de koffie lekker heeft gesmaakt.
Na Aalst gaat de route langs het mooie riviertje de Dender. We fietsen door bermen vol fluitenkruid, boterbloemen en veel bloeiende meidoorns.De route langs deze rivier brengt ons uiteindelijk op camping de Gaver in de buurt van Geraardsbergen. De zon die ons was beloofd bleek koude noorden wind te zijn geworden en we vonden het te fris om te gaan kamperen, negen graden maar. Op deze camping stonden ook vijf trekkershutten, maar bij navraag bleken ze allemaal al besproken. Er was echter nog plek bij een jeugdherberg. Dus slapen we hier vannacht, alleen wel gescheiden, want mannen slapen bij mannen en vrouwen bij vrouwen. Net als in een Nivonhuis mag je hier zelf koken. Bert kookt ons potje, heerlijk hoor. Bij Bert ligt op de zaal nog een Santiagoganger, hij komt uit Zwolle.
s'Avonds kletsen we gezellig ,onder het genot van een drankje, met alle kamergenoten, wat kunnen levens dan anders verlopen.

1. Jopy ten Cate:
    9 mei 2014
    Sjonge, vandaag eindelijk het verslag van 2 mei gevonden. Dit is opgeslagen in het jaar 2002. Klein foutje, maar nu ben ik weer helemaal bij.
    Geniet er maar lekker van samen. Ik vind het heel leuk allemaal, maar ben blij dat ik het niet hoef te doen. Ik ga wel mee in gedachten.
    Tot later.
    Liefs Jopy