Genieten van een zonovergoten dag op de Tauplitzalm

14 maart 2016 - Tauplitz, Oostenrijk

Vanmorgen liet de zon zich weer goed zien, we gaan daarom ,nadat we de boodschappen gehaald hadden, met de auto via de Alpenstrasse naar boven, naar de sneeuw.
Het is een mooie tocht met de auto, we hebben geen sneeuwkettingen nodig.
We gaan wandelend naar de Tauplitzalm. Onderweg verliest Bert zijn brillenglas , geen gezicht, lachen dus. Nadat het glas weer was gevonden en in het montuur gezet ging de tocht verder naar de Alm. Het is rustig vandaag , wel veel kinderen van een Hongaarse school.
We wandelen en genieten van het mooie uitzicht, we halen herinneringen op van onze vorige keren in Bad Mitterndorf. We bezoeken het kerkje op de Alm, met een mooi glas in lood raam.
Tegen half drie genieten we van een kop warme chocolademelk en een Radler.
Als we weer terug zijn in de Bergheimat installeren we ons op het balkon en we genieten van de zon in ons t-shirt en korte broek. We hebben hier geen foto's van want de benen zijn nog erg wit. Vanaf het balkon zien we nog een koppel herten ( denken we ,want de verre kijker deed niet meer waar hij voor gemaakt is).
Tegen half zes moesten we weer naar binnen, de zon gaat achter de berg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl