Een mooi begin

25 april 2014 - Lieren, Nederland

Onze fietstocht is begonnen. Gisteravond met een etentje afscheid genomen van Marja's vader en Else, hij had het er moeilijk mee. Maar pa, je zult zien, de weken vliegen voorbij.

Vannacht nog een paar keer wakker geworden, je bedenkt dan ineens, heb ik dat wel bij me? Natuurlijk zit in de voortas.
We waren om half negen helemaal klaar om te vertrekken, maar we hadden tegen een paar mensen gezegd "we vertrekken om 9 uur" . Dus nog even de tijd uitzitten. Kort voor 9 uur komen de collega's van Bert om ons uit te zwaaien, niet veel later de vroegere buurtjes van de Reuvekamplaan en nog heel wat buren uit de GB Vloedbeldlaan. Wat een mooi afscheidsmoment. Na heel wat foto's en afscheidskussen gaan we dan echt op weg naar Santiago de Compostella .
Via fietsknooppunten fietsen we naar Raalte. Onderweg beklimmen we de HellendoornseBERG en de LuttenbergseBERG. In Raalte wachtte ons een warm welkom bij Gerard en Evelien en daarna hebben we heerlijk geluncht bij hun (waarvoor onze dank, het was heerlijk) Toen weer op weg langs het kanaal naar Deventer, dwars door deze mooie stad op weg naar het pontje, maar eerst nog even stempel gehaald in de Lebuinuskerk. Het laatste stukje aan de andere kant van de IJssel op weg naar Lieren. In deze plaats hebben we een trekkershut gereserveerd . Op deze zomerse dag hebben we 85 km gefietst met de wind in de rug.
Na een verdiende douche zitten we nu te genieten van een heerlijke maaltijd. Vanavond nog even een kaartje leggen en dan lekker slapen en morgen fit beginnen aan onze tweede etappe naar Amersfoort, want Jacqueline is jarig.

1. Jacqueline:
    25 april 2014
    Mooi dat de eerste dag goed is verlopen. Heerlijk weertje er ook bij! Tot morgen!
  2. Melanie:
    25 april 2014
    De eerste dag ziet er al goed uit... Jullie hadden er ook een super weertje bij! Hier alles nog rustig:-( slaap lekker voor straks en voor morgen weer een fijne fietsdag en veel plezier op de verjaardag van Jacqueline! Groetjes Dennis & Melanie
  3. Johan en Christa:
    Hoi Bert en Marja.

Mooi dat jullie 1e tocht goed is verlopen. Het weer speelde ook mooi mee. Morgen heel veel plezier bij Jacqueline. Alvast gefeliciteerd en feliciteer haar ook van ons.

Groetjes van ons.
  4. Wilma:
    De eerste stempel binnen. Succes
  5. Marjolein en Haimo:
    zet um op, kanjers!
  6. Rob Ottervanger:
    Hoi Marja en Bert,

Wat gaaf dat jullie dit doen!! Ben niet jaloers hoor ;-).
    Ik wens jullie een hele goede en mooie reis!

Rob
  7. Familie Bake:
    26 april 2014
    Fijn om te lezen dat gisteren de eerste dag goed verlopen is. Op dit moment zullen jullie wel de verjaardag van jacqueline aan het vieren zijn. Ook jullie gefeliciteerd en een fijne dag vandaag!!