Winterwandelvakantie 2016

11 maart 2016 - Würzburg, Duitsland

Reisverslag van onze reis naar Bad Mitterndorf van 11 maart tot 18 maart

Gisteravond een leuke verjaardag van  Lisanne gehad, ze was helemaal blij dat ze 3 was geworden. Vanmorgen rond half tien vertrokken naar Wurzburg. Hier hebben we een overnachting geregeld in een motel.
We hebben de route over Kassel gekozen omdat de route over Frankfurt veel ophoudingen heeft
Maar ook wij komen in een file, maar we hebben geen haast want we gaan toch niet vandaag naar Oostenrijk . Onderweg hebben we nog lang over de cursus van Marja gesproken, crucial conversation , Marja blijkt een vluchter te zijn en Bert een vechter. Maar eerlijk dit wisten we al.
Tegen 15 uur zijn we bij ons motel, we worden vriendelijk ontvangen. We krijgen ook een plattegrond van Wurzburg en een tip om vanmiddag nog te zien.
Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet rijden we naar het centrum van de stad.
We parkeren bij de residentie ( volgens de Duitsers lijkt dit op Versailles ) en we wandelen het oude centrum in. We bewonderen de Dom en worden verrast met een concert ivm Johannis Passion.
Het klinkt erg mooi.
Op de oude brug over de Main kopen we een glas witte wijn, en genieten van het uitzicht op het kasteel. De foto's zeggen genoeg.
Via een paasmarkt lopen we weer terug naar de auto. We genieten nog van een broodje Frankfurterworst gemaakt door Roemenen.
S'Avonds liggen we op tijd in ons bedje.