Ons laatste verslag

27 juni 2014 - Almelo, Nederland

Vandaag (zondag)weer heerlijk wakker geworden in ons tentje. Het is nog steeds lekker warm en vanmorgen gaan we met de bus naar de stad om daar om 12.00 uur een pelgrimsmis bij te wonen. We verstaan er natuurlijk helemaal niets van, want bijna alles is in het Spaans. Het grote wierookvat wordt wel door de kerk geslingerd er volgt een groot applaus.
's Middags hebben we heerlijk door de stad geslenterd en hier en daar een souveniertje gekocht. Natuurlijk op een terrasje gezeten met een lekker glas wijn en een biertje. Wat wil je nog meer?
Eigenlijk is er deze dag niet meer zoveel gebeurd.

Maandag hebben we alles geregeld voor de terugreis en 's middags weer terug op de camping. Marja heeft gezwommen en lekker in de zon gelegen.

Dinsdag hebben we twee hotelovernachtingen geboekt in Santiago, want het wordt minder mooi weer .
De tent is nu nog droog ingepakt. Na vijven hebben we de fietsen ingeleverd voor transport naar Almelo en nu maar afwachten wanneer ze weer terug zijn aan de Vloedbeldlaan.
's Avonds uit eten geweest in het hotel.

We hebben van de woensdag een echte hangdag gemaakt. Eigenlijk hebben we alles wel gezien, maar om nu de hele dag in bed te blijven liggen, gaat ons net even iets te ver. Na het ontbijt lopen we toch nog even het oude centrum van Santiago in voor de laatste inkopen. Op een terrasje drinken we een kop café con laiche of te wel een kop koffie met melk.
's Avonds na achten is het tijd voor de laatste Spaanse maaltijd op het terras bij ons hotel. Heerlijk gegeten.

Op donderdag wordt je dan wakker met een gevoel van; we gaan weer naar huis. Vanaf ons hotel is het een kwartiertje lopen naar het busstation en vandaar gaan we naar het vliegveld. Het inchecken loopt gesmeerd en we kunnen vertrekken, maar dan blijkt dat ons vliegtuig een vertraging heeft van meer dan een uur. Dus maar wachten en wachten. Inmiddels toch maar even gebeld met het thuisfront, want het plan was om met de trein vanaf Amsterdam naar Amersfoort te gaan en daar staan dan onze kinderen en kleinkinderen.
Het plan is nu gewijzigd en we treinen in een keer door naar Almelo en Rene haalt ons op van het station.
Om 17.05 uur is dan eindelijk het vertrek vanuit Santiago naar Schiphol Amsterdam, toch ook wel weer een lekker gevoel om straks weer thuis te zijn na zoveel weken.
Om 19.10 uur landen we dan op Nederlandse bodem en Jacqueline heeft ons een sms- je gestuurd om haar even te bellen, voordat we op de trein stappen. Zo gezegd, zo gedaan. Ze heeft voor ons een verrassing, want zij staat ons samen met Femke op te wachten op Schiphol. Helemaal mooi! Onderweg naar Amersfoort verteld zij ons dat zij ons wel even naar Almelo wil brengen en dat is natuurlijk helemaal geweldig.
In Almelo aangekomen bij ons huis is de verrassing helemaal compleet, want aan de garage hangt een groot spandoek met welkom thuis etc. En in de tuin staat een tentje met daarin allerlei dingen, wijn, een bos bloemen, een bon om ons te laten verwennen in een sauna en ook blijkt de koelkast gevuld.
We zijn weer veilig thuis en we kunnen alleen maar blij zijn dat we weer zo goed zijn verwelkomt door onze kinderen en natuurlijk hiervoor nogmaals hartelijk bedankt, maar ook de welkomstkaartjes, bloemen etc.
De verhalen zullen de komende tijd nog vaak worden verteld en de foto's zullen ook vaak worden bekeken.
Wij hebben een geweldig mooie tijd achter de rug die wij nooit meer zullen vergeten.

1. Angela echtermeijer:
    27 juni 2014
    Fijn dat jullie allebei gezond en wel weer terug zijn.
    vr.gr
  2. Janny meijerink:
    27 juni 2014
    Fijn dat jullie weer gezond terug zijn in Almelo. Geweldig wat jullie hebben gedaan en wat een mooie herinnering. De grenzen zijn weer verlengd. Geniet van de thuiskomst!!
  3. Hans Perik:
    27 juni 2014
    Welkom weer thuis in Almelo, geniet van het geheel wat jullie hebben me gemaakt, ik heb de fietsers binnen zien komen op de laatste adem. Maar jullie hebben het maar gedaan. De camino begint nu pas.
    Groetn uut Spanje
    Hans uut Twente
  4. Astrid:
    27 juni 2014
    Prachtige tekst op het spandoek, wees trots op jullie zelf!
    Wat prachtig om op terug te kijken
    Welkom thuis in Twente!
  5. B Sander:
    29 juni 2014
    Beste Bert en Marja,
    Op de allereerste plaats een felicitatie voor het bereiken van jullie einddoel,een fietstocht van bijna 3000 km naar Santiago de Compostella.Jullie foto s zijn een mooie weergave van deze tocht.Bert,misschien is het een idee om na jouw carriere bij
    Flynth deze in de reisbranche voort te zetten.Succes bij het afkicken.Misschien kan Eric hierbij een rol spelen.
    Deze tocht lijkt mij een prachtige ervaring waarop jullie nog ja-
    ren met plezier op terug zullen kijken.Kortom,het lijkt mij een
    geweldige uitdaging om deze tocht te ondernemen.
    Tot ziens bij Flynth.
    Bennie en Johan Sander