Als afwisseling weer een nacht op de camping

17 juni 2014 - Sarria, Spanje

Het einde van onze fietstocht komt steeds meer in zicht. Komende vrijdag is de planning om het grote plein voor de kathedraal van Santiago op te fietsen. Voordat het zover is zijn er nog heel heuvels te bedwingen, want zo langzamerhand komen we weer terecht in de heuvels, maar toch nog wel met een maximale hoogte van 700 meter.
Vanmorgen zijn we een uurtje langer blijven liggen, want het moet een rustig dagje gaan worden met een behoorlijke afdaling vanaf de Cebreiro naar Sarria.
Bovenop de berg is het vanmorgen behoorlijk fris en er staat een stevig windje, weliswaar voor ons gunstig. Bij het ontbijt komen we de twee Amerikaanse vriendinnen weer tegen. Zij hebben gisteren een poging gewaagd om ook naar hier te fietsen, maar toch maar een groot gedeelte met de taxi gedaan. Is ook maar goed voor hun, want met alle respect, dit hadden hun niet kunnen halen.
Eerst nog even een stempel in het kerkje gehaald bij Hesther, want ook zij ontmoeten wij bij het ontbijt, zij blijft hier een paar dagen vrijwilligerswerk doen bij de Paters Fransiscanen.
Voordat we aan een lange afdaling kunnen beginnen moeten we nog wel eerst twee colletjes over van de derde categorie, maar daarna gaat het in snel tempo, met soms snelheden van 70 km per uur naar beneden,  naar Triacastela.
Vanaf deze plaats staan er toch wel weer een paar klimmetjes op het programma.
We fietsen door Samos, met zijn grote Benedictijnerabdij en hier zijn we even gestopt voor een stempel.
Vanaf gisteren moeten we elke dag twee stempels in ons paspoort hebben om straks in Santiago het felbegeerde Compostelaat te kunnen ophalen.
Vanaf Samos is het niet meer zover naar Sarria. Marja ziet bij het binnenkomen van het stadje een bord met camping, dus op zoek naar deze plek.
Het blijkt een goeie plek te zijn voor een overnachting en zo staan we al vroeg in de middag op deze plek.
Er is een snelle WIFI, dus reden genoeg om hier alles weer even goed bij te werken. We blijven vanmiddag heerlijk op de camping, zodat we morgen uitgerust kunnen beginnen aan toch wel weer een behoorlijk zware etappe. Er staat in ieder geval weer behoorlijk klimwerk op het programma, maar met Santiago in zicht gaat dit allemaal wel weer lukken.