Burgos bezoeken

9 juni 2014 - Burgos, Spanje

Op deze rustdag gaan we Burgos bezoeken. Het is een grote stad met 180.000 inwoners en is vanouds de hoofdstad van het vroegere koninkrijk Castilie.
Burgos had vroeger maar liefst 32 hospitales en was in die tijd een groot verzorgingscentrum voor de pelgrims.
Een van de belangrijkste bezienswaardigheden is wel de kathedraal. Deze kerk dateert van 1221 en is zowel van buiten als van binnen fantastisch en is het middelpunt van Burgos.
De kerk is niet vrij te bezichtigen, maar op vertoon van je pelgrimspas krijg je wel 50% korting. Binnen is het rijke roomse leven prachtig om te zien, elke kapel heeft zijn eigen verhaal en de een nog rijker aan goud dan de ander. Na de kerk van binnen en buiten goed te hebben bekeken klimmen we nog even naar de resten van de Alcázar burcht.
Je hebt vanaf hier een prachtig uitzicht over de stad, met name op de imposante torens van de kathedraal.
Daarna is het echt wel tijd voor een terrasje. Marja drinkt voor de eerste keer een Sangria en Bert houdt het toch maar op een biertje. We gebruiken ook nog een tapas in de vorm van een broodje hamburger.
Op de terugweg naar de camping valt het ons op dat de wind uit de oosthoek is gaan waaien en dat is alleen gunstig voor ons voor de komende dagen.
We voelen ons beiden weer helemaal fit en gaan de komende dagen weer heerlijk genieten van alles wat we nog gaan tegenkomen.
Natuurlijk voel je je ook gesteund door het thuisfront, want we hebben inmiddels al zoveel reacties gehad op onze verhalen. Een bedankje is dan ook wel eens op zijn plaats.

1. Janny meijerink:
    9 juni 2014
    Goed te lezen dat jullie beide fit zijn. Houd vol, nog een "paar"ritjes te gaan en jullie zijn er.
  2. Johan en Christa:
    9 juni 2014
    Nou voor jullie ook alle lof. Fantastisch zoals jullie het doen!!
  3. Jacqueline:
    9 juni 2014
    Het ziet er nog steeds heerlijk uit! Fijn dat jullie allebei weer fit zijn. Wij gaan dit weekend ook weer op vakantie, we hebben een hotelletje geboekt aan de vloedbeldlaand, schijnt 5 sterren te zijn :-D
  4. Rene en annemiek M:
    Dag bert en marja,

Goede dat jullie fit zijn. Een mooie foto van bert in de "sneeuw". Het is hier geen sneeuw weer maar heel warm en wat onbestendig. Nog even en dan.... Misschien hebben jullie wel heimwee om weer terug te gaan naar huis.
    groetjes rene en annemiek
  5. Cor en Cecile:
    Hoi Bert en Marja,

Wij zijn jullie nu al een aantal weken aan het volgen, fantastisch dat jullie dit samen kunnen doen.
    We blijven het volgen! SUCCES.
  6. Astrid:
    9 juni 2014
    Wat fijn dat jullie weer fit zijn!
    Zo zien jullie er ook uit. En nu Marja de Sangria heeft ontdekt wordt het nóg beter, want er zit fruit in! Gezond bezig hoor!
    Het was weer een mooi verhaal met mooie foto's, dank jullie wel!