Over de pas

8 juni 2014 - Burgos, Spanje

Als laatste gasten vertrekken wij om 8.15 uit de Alberque , de wandelaars zijn al vroeg vertrokken.
Omdat het zondag is , is de N120 een rustig alternatief voor deze dag, we moeten dan wel een pas over die op 1130 m. hoogte ligt . We genieten van de omgeving , graanvelden, kleine dorpjes in de verte en de bergen op de achtergrond .
Bij de pashoogte ontmoeten we drie andere fietsers, een Nederlander ,een Duitser en een Italiaan .
We maken voor hun heel wat foto's, zij nemen van ons een foto.
De Nederlander , Wil, is 28 dagen geleden vertrokken uit Dordrecht, hij neemt morgen zijn eerste rustdag. Hij is er aan toe. De Italiaan heeft nog nooit echt lang op een fiets gezeten , hij fietst vanaf Lourdes, hij heeft ontzettend veel last van zijn billen. Van de Duitser weten we niet veel, dit was een stille jongen. Bijna alle mensen die we op de fiets tegen komen zijn mannen, Marja krijgt daarom ook alle lof op de top.
We dalen in een rustig tempo naar Burgos, deze stad gaan we morgen uitvoerig bekijken. Vanmiddag genieten van de zon op de camping.
We ontmoeten nog een Engelsman die zijn snor en baard in de Ying en Yang stijl heeft geschoren.Vraag aan Bert, wil jij dit ook ? Nee, die man is origineel ,ik ben dan een na-aper, dus gaat de tocht verder met een totaal geschoren Bert .

1. Janny meijerink:
    9 juni 2014
    Toppie!!! Dank voor jullie mooie verhaal.
  2. Wilma:
    9 juni 2014
    Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Succes verder.