Dagje Chartres

10 mei 2014 - Chartres, Frankrijk

Gisteravond hebben we met twee mannen uit Nieuwerbrug aan de Rijn gekletst, zij openen een B&B na hun fietstocht naar Santiago. We hebben hun adres gekregen, dus wie weet zien we hun in Nieuwerbrug weer terug
Vandaag blijven we in Chartres, helaas moeten we deze stad in de regen bezoeken. Maar in de kathedraal is het droog en we nemen de tijd om deze te bekijken. Wat een grote kathedraal en wat een mooie glas in lood ramen. Natuurlijk scoren we weer een stempel. In de namiddag komt de Franse zon terug, heerlijk.
De lunch gebruiken we in een restaurant in het centrum van de stad. De maaltijd bleek echter zoveel te zijn dat we 's avonds alleen nog maar een broodje hoeven te eten.
In de middag weer terug gefietst naar de camping, aan de rand van de stad.
De rest van de dag hebben we een beetje rondgehangen in de kantine van de camping, want het was niet erg warm en af en toe viel er regen.
De campingbaas hebben we nog even in kennis gesteld dat we vanavond natuurlijk willen kijken naar het songfestival. Pas de problem.
Om 21.00 uur voor de buis en het feest kan gaan beginnen. Wij zijn helemaal alleen in de kantine.
Net voor de puntentelling gaat beginnen komt de vrouw van de campingbaas ons vertellen dat ze wil gaan afsluiten. Het is tenslotte ook al half twaalf en morgen moet iedereen weer vroeg op.
Morgen vroeg maar even kijken welke plek we hebben verdiend op de ranglijst.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martin en Anja:
    16 mei 2014
    Wat een feestje jullie fietstocht. We genieten mee.