Een mooie fietsdag

9 mei 2014 - Chartres, Frankrijk

De afgelopen avond hebben we kennis gemaakt met een een opa en kleinzoon uit Zeeland. Zij kwamen ook in het hotel voor een overnachting. Zij kwamen van Compiegne gefietst, meer dan 105 km.
Heel gezellig met elkaar even de ervaringen uitgewisseld. Opa had de tocht al eens eerder gefietst en hij had zijn kleinzoon overgehaald om ook mee te gaan fietsen naar Santiago.
Wij hebben deze avond ook gegeten in ons hotel. Een menu van het huis. Het was een compliment aan de kok waard.
De afgelopen nacht weer heerlijk geslapen. De tweede nacht dat we samen in een bed hebben geslapen. Het ontbijt in het hotel was ook prima en wat zijn we toch verwend door de "maman" van het hotel La Cressonniere. Helaas we moeten weer verder. Het beloofd een droge dag te worden en wij willen naar Chartres. Onderweg voelen wij dat onze benen goed zijn en dat we dit moeten kunnen halen. Via tal van kleine plaatsjes komen we tegen vijven aan in Chartres.
Het valt ons op dat er toch in tal van dorpjes geen winkels meer open zijn. Iedereen is vertrokken naar de grote stad. In de ochtend komen opa en kleinzoon Cyril ons nog even achterop en onderweg wisselen we elkaar email adressen. Hun gaan koffie drinken bij een Bar Tabac en wij fietsen verder. Wij hebben onze eigen koffie bij ons; echte calivinisten.
Via een mooie route fietsen we in totaal 90 kilometer naar ons einddoel van deze dag; Chartres met zijn mooie grote kathedraal. Hier willen wij morgen een dag blijven om deze stad eens goed te bekijken en tenslotte zijn we wel toe aan een dagje extra rust.
Een mooie camping gevonden en we komen meteen twee mensen tegen van enkele dagen geleden die ook voor hetzelfde doel gaan.
Zo zie je maar, elke dag kom je wel weer Santiago fietsers tegen.
Na het opzetten van onze tent en een heerlijke douche zijn we weer klaar voor eigen gemaakte maaltijd.

1. Marjolein en Haimo:
    10 mei 2014
    Zo, ik ben weer bij met lezen, ik HOOR het jullie vertellen, prachtig. Krijgen we aan het eind ook een beoordeling van de wijntjes die jullie `s avonds drinken? :-)
  2. Wim en corrie:
    10 mei 2014
    Al twee weken op weg en al veel geschreven op jullie reisblog. We genieten van jullie verhalen. Veel plezier in Chartre en een goede reis verder.