Le Soleil en retour

11 mei 2014 - Châteaudun, Frankrijk

Vandaag is het alweer zondag en moeten we weer rekening houden met het feit dat de winkels tot 12.00 uur open zijn.
Vandaag zijn we vroeg opgestaan, want er is regen verwacht en op dit moment is het nog droog en kunnen we de tent "droog" inpakken.
Voordat we op pad gaan gaan we natuurlijk even kijken of onze Ilse een prijs geeft gewonnen bij het songfestival. Het was een complete verrassing om te lezen dat hun tweede zijn geworden.
De mevrouw van de camping gunde ons gisteravond niet de puntentelling, maar wat wil je met zo'n liedje van Frankrijk.(zij werden nl. laatste, met 1 punt)
We zeggen au revoir tegen de campingbaas en vertrekken richting Chateaudun, onze volgende etappeplaats.
De route gaat weer door wuivende korenvelden en door mooie kleine dorpjes. We hebben nooit geweten dat er in dit deel van Frankrijk zoveel kleine weggetjes zijn, waar je ongestoord kunt fietsen. Met dank aan Clemens Sweerman, de samensteller van ons routeboekje.
In Bonneval gaan we even pauzeren, want we hebben in verband met Moederdag een heerlijk broodje gekocht. Bonneval is trouwens een leuk middeleeuws plaatsje met stadsmuren en een mooie stadspoort.
Na deze plaats worden de regenbuien steeds talrijker. In de morgen hebben we nog veel zon gehad.
De felle westenwind begint zo langzamerhand ook een beetje te vervelen en de verwachting voor morgen blijkt zelfs een zuidwestenwind te zijn.
Toch zijn de voorspellingen gunstig voor de komende week. Vanaf dinsdag gaat de temperatuur stijgen.

1. Ben vlaskamp:
    11 mei 2014
    Een groet uit een regenachtig en koud Albergen Eet smakelijk vanavond. Je bent al een mooi eindje op pad. Hopelijk wordt het weer snel wat beter.
  2. Monique:
    11 mei 2014
    Heel leuk om jullie verslagen te lezen. Wat fijn dat jullie dit samen kunnen ondernemen! Geniet ervan!
  3. Hetty:
    12 mei 2014
    heey pedaalridders,
    Gelukkig voor jullie wordt het weer beter.Hier is het ook niet veel soeps,ik baal al dat ik van huis naar het werk tegen de wind in moet.Alle respect voor jullie dus!