Dagje Mechelen

1 mei 2014 - Mechelen, België

Deze dag van de arbeid begint met een rustdag en de start is mistig te noemen, dus besluiten we om nog een uurtje langer te blijven liggen. Pas om tien uur komt er een beetje beweging in ons onderkomen. Inmiddels is de zon gaan schijnen en gaan we naar Mechelen om deze stad eens goed te verkennen. Een geweldig mooie stad met zijn publiekstrekker, de Romboutstoren. Marja heeft het gedurfd om de 538 treden van de toren te beklimmen en zij geeft genoten van een mooi uitzicht. In bijna elke Belgische stad is ook een Begijnhof, dus ook in Mechelen. Vandaag is het 1 mei, dus een nationale feestdag voor België. Iedereen geniet van een vrije dag en wij gaan een Mechels biertje en een rosé drinken op een terras en ondertussen begint het te regenen en te onweren, maar wij zitten heerlijk droog onder een grote parasol. Na de bui moeten we nog even inkopen doen voor de avond en fietsen we weer terug naar onze camping.
Vandaag alweer een paar jarigen, opa en zijn zus tante Mieke zijn jarig en zijn 84 jaar geworden. Natuurlijk allebei even gebeld en hun alle geluk gewenst.
De rest van de dag blijven we heerlijk uitrusten op onze camping, want de komende dagen moeten we onze benen goed gaan gebruiken, we gaan enkele meters klimmen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan en Jitske:
    1 mei 2014
    Wat zullen jullie veel zien en ontdekken onderweg. En zo te zien hadden jullie vandaag veel beter weer dan wij. Groetjes uit Uelsen
  2. Wilma:
    1 mei 2014
    Stoer hoor nog even 538 treden. Veel plezier
  3. Marjolein:
    2 mei 2014
    Mooie foto`s, goede afwisseling van het fietserperspektief (niet alleen op de rugzijde bedoel ik :-)
    Fiets er niet de Mechelse kantjes af.
  4. Angela echtermeijer:
    2 mei 2014
    Een lekker belgië's biertje gaat er toch altijd wel in. Leuk dat jullie het zo gezellig hebben. De dagen vliegen zo voorbij.
    vr.gr. en nog veel fietsplezier
  5. Leo Bekhuis:
    2 mei 2014
    Wat heerlijk genieten toch.
    In alle rust een stukje fietsen en oog hebben voor de prachtige natuur en stedelijke bouwwerken.
    Dit noemen wij ""Onthaasten""
    Goed bezig samen,

Groet,