Eerste dag op de route volgens Clemens Sweerman

30 april 2014 - Mechelen, België

Op de verjaardag van Rene gaan we Nederland verlaten, we volgen vanaf nu het boekje van Clemens Sweerman, vanaf Breda volgen we het riviertje de Marke. Het is een mooi gebied. We worden onderweg begroet door de kikkers, de koekoek en de nachtegaal. Vlak voor de grens gaan we via Galder. Hier bij de Jacobuskapel een stempel gehaald en hier ontmoeten we ook Wim en Ans.Zij gaan ook naar Santiago de Compostella. Na 30 km fietsen gaat de zon ook weer schijnen.  Bert krijgt nu al een bruine kop. Af en toe zijn we de route kwijt, maar dankzij de Garmin komt alles weer goed.
De route wordt ook nog bewegwijzerd doormiddel van Jacobusstickers. Bij Einhoven (België) fietsen we weer iets verkeerd, maar door andere fietsers uit Den Haag werden we op onze fout gewezen. Zij fietsen een gedeelte van de Santiago route.
In het mooie stadje Lier bezoeken we weer een Begijnhof en halen bij het VVV een stempel van de Jacobuskerk.Wat erg mooi was in deze stad was de Zimmertoren met zijn fraaie uurwerk.
Hierna op weg naar ons volgende overnachtingsplek, de Nekker bij Mechelen. We worden in Mechelen nog twee keer aangesproken, een man wil in de toekomst naar Santiago, de ander vertrekt morgen, wie weet komen we hem nog eens tegen.
Bij de Nekker zitten we helemaal alleen op een soort van Rutbeekterrein, we genieten van de laatste zonnestralen. We hebben vandaag meer dan 100 km gefietst.

1. Hans:
    1 mei 2014
    zijn jullie helemaal naar Eindhoven gefietst en daar de grens over of toch via Breda en Bergen op zoom?
  2. Marja en Bert:
    1 mei 2014
    Hans, je moet wel goed lezen, want het is Einhoven in België .
  3. Wilma:
    1 mei 2014
    Haha ik dacht ook Eindhoven en waarom ben je dan niet langs gekomen. Maar is inderdaad uit de buurt. Goede reis.