Als op een elektrische fiets

15 mei 2014 - Châtellerault, Frankrijk

De dag begint heerlijk met de volle zon op onze tent. Het wordt een mooie dag met de wind in de rug, dus kunnen we weer eens wat kilometers gaan maken. Eerst nog even bij de bakker in het dorp een stokbroodje gekocht voor ons ontbijt en daarna alles weer inpakken.
We fietsen vandaag via een mooie fietsroute via St. Maure de Touraine, Dange St. Romain  naar ons uiteindelijke einddoel Chatellerault. Onderweg zijn er regelmatig wegomleggingen in de route in verband met de aanleg van de LGV, een treinroute van Tours naar Bordeaux.
Met de wind in de rug voelt het aan of je op een elektrische fiets aan het fietsen bent.
Er worden soms snelheden behaalt van bijna dertig kilometer per uur.
Uiteindelijk komen we in de Chatellerault aan de rivier de Vienne. Het is van oudsher een pelgrimsstad en dat is duidelijk te zien. De kerk is gewijd aan St. Jacques en ook de oude brug over de Vienne had vroeger de naam van St. Jacques, maar is later omgedoopt tot Pont Henri IV.
Overal in de straatjes rondom de kerk vind je de Jacobsschelpen.
We zijn helemaal in de stemming! We gaan vanavond Coquille de St. Jacques eten en dat bij de tent, we hebben onze tent weer geïnstalleerd aan een leuk watertje op een camping, net buiten de stad.
De overnachtingskosten bedragen maar liefst € 6,55 en dat voor twee personen incl. WIFI.

1. Betsie:
    15 mei 2014
    we volgen jullie met veel plezier.
  2. Peter Krikke:
    16 mei 2014
    Mooie verhalen. Veel plezier met fietsen.
  3. Jopy ten Cate:
    16 mei 2014
    Succes Zus en Zwager, met het 2e deel. Nog geen blaren?
  4. Hetty:
    dag luitjes,
    Fijn om te lezen dat het weer meezit.
    Jullie hebben als echte hollanders toch wel korting gevraagd op die"belachelijk dure"prijs van bijna €7,-.
    Groetjes ook van Linda,wij werken ons wel kapot hier!!!!

Greetzz Hetty