Tour in Tours

14 mei 2014 - Tours, Frankrijk

Gisteren hebben we eigenlijk een kleine rustdag gehad, dus hierover weinig nieuws te vertellen, alleen dat Marja de graanvelden en de tegenwind poepzat was. Waarom verder fietsen terwijl we morgen de wind mee hebben. We hebben overnacht op een municipal camping  aan het water in Chateau Renault. 's Avonds hebben we bij onze buren in een warme caravan een lekker glaasje wijn gedronken.
Deze dag, woensdag dus, begint lekker zonnig en we krijgen vandaag de wind in de rug, het is noordenwind. We ontbijten heerlijk onderweg in een klein plaatsje op een bankje voor de Mairie (gemeentehuis).  Vandaag is onze missie om via Tours naar onze volgende camping in Veigne te fietsen. Het is weer een mooie fietsdag en de route gaat via een toeristisch gebied van de rivier de Brenne naar de stad Tours. In deze stad staat opnieuw een grote kathedraal genoemd naar St. Gatien. Voor het plein van deze kathedraal eten we heerlijk onze lunch op, pain aux chocolat en twee yoghurtjes. Uiteraard hier even een stempel meegepikt en daarna is het een toer om Tours weer te verlaten. In Tours moeten we wisselen van ons routeboekje. We zijn toe aan boekje no.twee, dus dat betekent dat het derde deel er op zit. Er zijn veel wegomleggingen op onze route. Tussen Tours en Bordeaux wordt er een nieuwe TGV spoorlijn aangelegd en dat geeft veel problemen voor de bestaande fietsroute.
Met behulp van onze Garmin komen we uiteindelijk toch in het plaatsje Veigne. Hier ligt onze camping en weer staan we aan het water.
Onze tent weer opgezet en de noodzakelijke boodschappen gehaald en daarna heerlijk genieten van de zon.

1. Marinus:
    14 mei 2014
    Hoi Bert en Marja, leuk de "dagelijkse" verhalen. Gaat best hard als je ziet waar jullie al weer zijn. Wind in de rug, zon op de kop, en rustig aan verder.....

Groetjes,
    Marinus
  2. Christa Smit:
    Hallo Bert en Marja,
    Mooie tocht hoor, wat een uitdaging maar zo te lezen genieten jullie volop! Nou op wat tegenwind na dan...
    Gr. Christa
  3. Marja en Bert:
    14 mei 2014
    Leuk dat jullie ons allemaal volgen met zoveel belangstelling. Het geeft ons weer de kracht om te beginnen met deel 2 van de St. Jacobs fietsroute. Wij houden jullie op de hoogte.
  4. Astrid:
    14 mei 2014
    Wat heerlijk klinkt het, de wind in de rug. Slapen in een tentje aan een rivier en de ZON!!! Geniet ervan met een glaasje vin rouge.
    Groeten
    Hans en Astrid
  5. Wilma:
    14 mei 2014
    Geniet inderdaad maar lekker van het wijntje zeker verdiend. Proost.
  6. Jacqueline:
    14 mei 2014
    En nu maar hopen dat jullie niet teveel vertraging oplopen met al die omleidingen, volgende week moeten jullie wel in bordeaux zijn :-). Veel plezier en hopen op nog heel wat dagen met zon en de wind in de rug. Groetjes van ons allemaal
  7. Angela echtermeijer:
    16 mei 2014
    Ik zag de foto van een grote fles champagne, die hebben jullie toch niet opgedronken zodat je de volgende dag "vrij' hadden.
    Zo te horen maken jullie veel mee. Houd moed het mooie weer komt eraan. Veel fietsplezier en gezelligheid.