Langs de Loir

12 mei 2014 - Vendôme, Frankrijk

Vandaag is het weer een begin van een nieuwe werkweek. Het is weer maandag en voor ons betekent het  een dagje fietsen naar een nieuwe overnachtingsplek, Vendome.
Al op tijd uit ons hotelletje vertrokken naar het centrum van Chateaudun om daar bij een boulangerie (bakker) een stokbrood en vier pain aux chocolat te kopen.
Op een mooie plek in het centrum van de stad in een parkje eten we ons ontbijt met zelfgemaakte koffie, stokbrood, kaas en jam.
Hierna even de route van Clemens terugvinden en dan weer "en route "richting Vendome.
We hebben trouwens nog wel even via booking.com een hotelletje gereserveerd, want het is niet bepaald warm te noemen. Plus 10 graden. Dus een warme plek wacht ons in de middag.
We fietsen via een mooie route door de plaatsjes Cloyes sur le Loir en Moree naar ons einddoel. Een heel eind meegefietst met de mooie rivier le Loir.
Met het weer valt het al met al nog best mee. De genietstand heeft een hoog gehalte.
Het hotel is snel gevonden en na een welverdiende douche zijn we nog nog even zonder bagage naar Vendome gefietst.
Een mooie stad met een prachtige abdij la Trinite en een chateau. Ook staat er in deze stad een Chapelle St. Jacques. Bij de plaatselijke VVV hebben we een stempel voor ons paspoort gehaald, tijdens een onweersbui.
Na het bezoek weer terug naar ons hotel om weer lekker uit te rusten van een mooie dag, ondanks de regen en de nog steeds harde westenwind.

1. Ben vlaskamp:
    12 mei 2014
    Goedenavond, bedankt voor de felicitatie. We zullen er een mooie avond van maken. Het weer gaat hier, na dagen van regen, vanaf morgen opknappen. Ook in Frankrijk?
    Groetjes uit Albergen.
  2. Manon:
    13 mei 2014
    Wat leuk om jullie blog te lezen.. Veel succes en plezier verder... En hopelijk niet al te veel regen..
    Sonja vond de kadootjes leuk.. Baby Rik ook!
    Groetjes Manon