Mooie dagen met onze kinderen en kleinkinderen

29 mei 2014 - Onesse-et-Laharie, Frankrijk

Na een aantal dagen met onze kinderen en kleinkinderen gaat de fietstocht weer verder. We hebben genoten van elkaar.
We hebben Femke's verjaardag gevierd, het aquarium van Arcachon bezocht, gezwommen in het zwembad van de camping, elke avond samen gegeten en op de laatste dag hebben we Dune de Pilat bezocht, dit is de hoogste duin van Europa.
Wij kunnen er weer tegen en het heeft ons weer energie gegeven om onze reis naar Santiago verder te kunnen vervolgen.

We gaan weer op pelgrimsreis. Het beloofd een mooie dag te gaan worden, want de zon is al vroeg op.
Rond de klok van elven was het dan toch echt tijd om te vertrekken. Het afscheid was zwaar, maar de wetenschap dat we elkaar over vier weken weer zullen zien, maakt alles toch weer goed.
Vanaf de camping gaat de fietstocht via een mooi fietspad via Biscarosse naar Parentis om vandaar naar Escource te fietsen. In deze plaats pakken we de Santiago route weer op.
In dit dorp komen we meteen alweer enkele Santiago fietsers tegen, maar deze hebben maar een doel, zo snel mogelijk naar het einddoel. Het gebied van Les Landes is een streek van veel bossen en het hout is bestemd voor de verkoop. De wegen in dit gebied zijn over het algemeen kilometers lange rechte wegen.
Wij fietsen nog even door naar het volgende dorp Onesse et Laharie. Volgens het routeboekje is hier wel een camping, maar pas vanaf 1 juni open. Natuurlijk zijn wij eigenwijs en gaan toch kijken op deze camping. Ze zijn bezig om alles hier voor elkaar te maken om inderdaad vanaf 1 juni officieel open te gaan.
Wij kunnen hier wel een nachtje gaan kamperen, want de douche geeft al warm water.
De beheerder incasseert de overnachtingskosten en alles is voor elkaar.
Vandaag is het Hemelvaartsdag, dus zijn na de middag alle winkels gesloten. Geen nood, want wij hebben altijd een noodmaaltijd bij ons, dus moet deze vandaag maar worden opgemaakt. Wij hebben nog een restje wijn over van gisteren, dus wij zijn de koning te rijk.
Onze medepelgrims van vorige week zijn inmiddels allemaal al in Spanje. Zelfs Jacques is al over de Pyreneeën, een mooie prestatie van hem.
Wij gaan morgen weer verder, want overmorgen willen wij aankomen in St.Jean Pied du Port, het begin van de werkelijke Camino.

1. Janny meijerink:
    29 mei 2014
    Ik ben weer helemaal op de hoogte. Fijn in ieder geval dat jullie goed weer hebben. Geniet die dag.
  2. Janny meijerink:
    29 mei 2014
    Ben weer goed op de hoogte en fijn dat het lekker warm is.
    Blijf jullie volgen
  3. Wim en Ans:
    29 mei 2014
    Hoi luitjes. Wij zijn met Jaques en George vandaag in Viana aangekomen. Leuk stadje.maak je borst maar nat. Na de Pyrineen blijven er leuke klimmetjes komen. We hadden geen schema maar we zijn hier toch wel veel eerder dan we dachten. Je komt in St. Jean enz. wel in een heel andere wereld. Het barst er van de pelgrims. Busladingen vol. We hopen voor jullie op goed weer. En we moeten zeker na ons aller thuiskomst afspre ken elkaar te ontmoeten..bij ons in Nijkerk fobie jullie in Almelo. (Een optreden van jullie plaatselijk zangeres????) .
    Hartelijke groet en bon camino, zoals we hier in Spanje ongeveer 100 x per dag horen. Wim en Ans.
  4. Jean-René:
    30 mei 2014
    Dag Bert en Marja
    Ik heb even bij gelezen, wat een mooie tocht tot nu toe in alle opzichten geniet van de reis. Life is a journey not a destination
  5. Irma veldhuis:
    30 mei 2014
    Hallo familie,
    wat hebben jullie fijne dagen achter de rug. Succes met het vervolg van het tweede gedeelte van de reis. Geniet van Lourdes, Bert wel bekend en dan op naar de Pyreneeën. Toi Toi en we blijven jullie volgen.
    Groetjes Jan Willem & Irma
  6. Marjolein en Haimo:
    7 juni 2014
    internet bij ons onderweg is tamelijk moeilijk te vinden maar we volgen jullie wanneer het maar mogelijk is.
    Benieuwd wat jullie na de Pyrren en de bullen nog te wachten staat, sukses!