Wapenstilstandsdag

8 mei 2014 - Vigny, Frankrijk

Wat een heerlijk gevoel is het toch om 's morgens wakker te worden in een hemelbed en wat is het jammer dat je weer moet vertrekken. Maar ja, het is niet anders.
Na een goed ontbijt nemen we afscheid van Chantal en Bernard en verlaten we Mouy. De weg gaat op en neer richting het regionale natuurpark Vexin. Een heuvelachtige streek met soms pittige hellingen in een fraai landschap .
's Morgens is het nog droog en lekker weer om te fietsen, maar na de middag neemt de bewolking toe en gaat het langdurig regenen. Het is vandaag 8 mei en dat betekent een gedenkdag voor de Fransen, zij herdenken de gevallenen van de eerste en tweede Wereldoorlog . In een klein plaatsje onderweg zijn wij getuige van deze wapenstilstandsdag .
Alle Fransen hebben vandaag een vrije dag, dus moeten wij al vroeg onze wijn inslaan voor de avond. Het is niet anders, je moet er wel wat voor over hebben. Bert fietst zelfs een berg op met een hellingspercentage van 10%.
Na het plaatsje Breancon begon het te regenen en het hield niet meer op, dus maar weer op zoek naar een hotelletje of zo iets.
In een klein gehucht Rueil vonden we een hotelletje in de sfeer van de zeventiger jaren, maar we zitten wel droog. Wat is het heerlijk om dan een warme douche te kunnen nemen. We hebben meteen een maaltijd voor vanavond erbij besteld.

1. Melanie:
    Hallo,

Nou ik ben weer bij heb net even alle reisverslagen gelezen. Zo te lezen zien jullie erg veel en dan nog maar 2 weken onderweg dus dat beloofd nog wat, gaaf hoor!!
    Bedankt voor jullie kaartje, erg leuk!!!
    Hier gaat alles prima! Stan doet t super en ook met paps en mams gaat t goed. Jullie 2 weekjes onderweg en Stan alweer bijna 2 weken oud, tijd vliegt!

Heel veel plezier!!! En geniet van alle moois wat jullie tegen komen!

Groetjes Dennis en melanie en knuffel
    van Stan.
  2. Ben vlaskamp:
    8 mei 2014
    Het regent hier ook al bijna de hele dag. Jullie laten je toch niet ontmoedigen door de regen. Na regen komt weer de zonneschijn. Al bijna op de hoogte van Parijs? Nog een prettige avond en morgen weer veel fietsplezier.

Groetjes uit Albergen.
  3. Marja en Bert:
    8 mei 2014
    Wij laten ons zeker niet ontmoedigen door de regen. De stemming is opperbest.
  4. Wil en Gé:
    Hoi pedalliers,

Regen kennen we hier ook hoor. Ik denk alleen, dat het bij jullie daar minder koud is.
    We vinden het prachtig om jullie foto's te zien. We vragen ons alleen af, of jullie niet aan de drank raken met steeds die wijn.Zelfs op de fiets. Jullie hebben het wel naar de zin lijkt mij.
    Het weer gaat zeker beter worden en dat wensen we jullie van harte toe.
    Bonne voiyage en tot schrijfs.

Wil en Gé
  5. Johan en Christa:
    Hoi Bert en Marja

Hier is het ook slecht weer, de regen blijft maar vallen.
    Maar op de foto's te zien genieten jullie lekker.
    Lekkere wijn hoort erbij. Zo kan je de accu weer opladen. Haha!! Wij wensen jullie nog heel veel plezier en het mooie weertje komt wel.

Groetjes van ons!!
  6. Astrid:
    9 mei 2014
    Slapen in een hemelbed....dat was toch niet het plan? Maar wel fijn natuurlijk! Wat heerlijk om jullie verhalen steeds te lezen.
    Bij ons verwachten we vandaag hagel, dat jullie het even weten.
    Fiets ze weer vandaag en koop een lekker wijntje voor vanavond.

Hans en Astrid
  7. Trudy en Clasien:
    Hoi Bert en Marja.

Wat hebben jullie het enorm naar jullie zin, als ik de verhalen we de verhalen allemaal lezen. We genieten enorm van alles wat jullie schrijven. Ondanks het slechte weer, blijft het toch een heerlijke ervaring, om zoiets te kunnen ondernemen. Petje af.
    We blijven jullie volgen en vanaf deze kant heel veel plezier met jullie fantastische tocht naar Santiago De Compostella.