Een rustdag

13 juni 2014 - León, Spanje

Vandaag gaan we genieten van onze rustdag in Leon. Vanmorgen lekker lang uitgeslapen en dat was best lekker te noemen.
In ons hotelletje kunnen we ook gebruik maken van het zonneterras en daar hebben wij vanmorgen heerlijk ontbeten. Na het ontbijt de boodschappen gehaald in de supermarkt tegenover ons hotel. Het personeel loopt in de kleuren van Spanje, met een Spaanse vlag op de wang. Marja in het oranje. Meteen commotie over de uitslag van vanavond.
Daarna de stad bezoeken. Leon is de voormalige koningsstad van Castilie en tegenwoordig de hoofdstad van de provincie met 150.000 inwoners.
Het is een gezellige stad met als hoogtepunt de kathedraal. Ook de Casa de Botines, een schepping van Antonio Gaudi is een prachtig gebouw. Het herbergt nu een kantoor en is alleen van de buitenkant te bewonderen.
Een kopje koffie drinken op een terras is altijd een mooi moment. Mensen kijken en het valt ons op dat de Duitse taal een beetje de overhand heeft.
Het is alleen maar steeds warmer geworden en je kunt nu wel voorstellen dat de Spanjaarden 's middags een siësta houden.
Wij gaan hier ook gebruik van maken en gaan terug naar ons hotel voor een paar uurtjes rusten.
Op ons zonneterras overdenken we of we weer een hond nemen, Bert heeft zijn bedenkingen, maar hij komt als eerste met een naam "Leonne". Nu maar afwachten als we weer thuis zijn of hij er nog zo over denkt. Na een paar slokken wijn vertelt Bert dat hij een steen bij Cruz de Ferro een steen zal werpen, om weer een last te nemen, nl de aanschaf van een hond. Marja is in haar nopjes.

1. Jacqueline:
    13 juni 2014
    Oehh een nieuwe hond leuk! Zullen femke en lisanne fantastisch vinden hoor opa ;). Veel plezier met de voetbal! Hup holland!
  2. Johan en Christa:
    13 juni 2014
    Nou hopelijk hebben jullie ook kunnen genieten van de voetbal. Wat n knaller was dit. Super!! Voor morgen veel fietsplezier!!
    Groetjes van ons.
  3. Ben vlaskamp:
    13 juni 2014
    Was het genieten in het hol van de leeuw. Wat een tweede helft. Er is nu wel een weeralarm in Spanje: Code Oranje. Het was een avond om niet snel te vergeten. Voor morgen weer veel fietsplezier, Santiago komt dichterbij. Groetjes
  4. Janny meijerink:
    14 juni 2014
    Lekker genoten van de vrije dag? Santiago in zicht; Marja en Bert they are coming soon!!! Fijne dag en geniet van het mooie weer.
  5. Frits en Betsy:
    14 juni 2014
    Hoi Bert en Marja,
    Wij zijn weer terug in de Vloedbeldlaan en in het hotelletje
    naast ons is het heel gezellig, vooral het lieve stemmetje van Femke hoor je iedere keer. Fijn om te horen dat jullie kinderen zo goed met elkaar omgaan.
    Heb zoeven jullie reisverhalen vanaf 2 juni gelezen, geweldig dat jullie inmiddels al zo ver zijn. Wij genieten op afstand mee, vooral omdat we zelf ook een aantal keren in Spanje waren en ook in deze buurt (alleen met de auto natuurliik) en zien het landschap met al die vogels helemaal voor ons. Natuurlijk weer veel succes en vooral veel geniet momenten op jullie verdere tocht.
    Bert weet je het zeker komt er weer een hond, kunnen we ook van mee genieten.
    Groetjes Frits en Betsy