Op weg naar Leon

12 juni 2014 - León, Spanje

De afgelopen nacht hebben we slecht geslapen. In de stad werd het feest van San Juan de Sahagun gevierd en dat hebben we geweten. In de avond hoorden we luide feestmuziek, gevolgd door het afsteken van vuurwerk en denk je, de avond is voorbij en iedereen gaat  naar huis. Maar niets is minder waar, toen begon het feest pas en duurde tot half vijf in de ochtend. Heel Sahagun heeft geen oog dichtgedaan.
Het beloofd vandaag een warme dag te worden, dus op tijd vertrekken naar Leon, onze volgende etappeplaats. We nemen afscheid van Henny en Henny, want hun willen vandaag meer kilometers gaan maken dan ons.
In Leon is er geen camping, dus we laten ons op het eind van de dag lekker verwennen in een hotelletje op aanwijzing van ons aller Clemens.
Onderweg fietsen we weer over de hoogvlakte met uiteraard weinig hoogteverschil en komen we verschillende dorpjes tegen, waar niets meer is te doen, maar wel met mooie namen zoals Bercianos der Real Camino en El Burgo Ranero. De jeugd is vertrokken naar de grote stad. In elke plaats is er nog wel een Alberque te vinden voor de opvang van de vele pelgrims. Wij krijgen steeds meer respect voor de wandelaars, die zich voortploeteren over de oneindige vlaktes. Zelfs met de fiets lijkt het wel of het niet opschiet.
In het stadje Mansilla de las Mulas vinden we bij de kerk een mooie plek voor de lunch. Marja stapt het gemeentehuis in en veroverd opnieuw een stempel. Inmiddels is Bert al begonnen met het tweede stempelboekje.
Na de lunch is het niet meer zo heel erg ver fietsen naar Leon.
Het hotelletje is vrij snel gevonden en een vriendelijke Spaanse mevrouw schrijft ons in voor de komende twee nachten, want morgen blijven we hier heerlijk uitrusten in deze stad en natuurlijk morgenavond voetbal kijken.
Vanavond wandelen we nog even door het centrum en Marja praat de hele dag al over een pizza, dus moet dit maar gaan gebeuren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Janny meijerink:
    12 juni 2014
    Hoe blij kun je dan zijn met een pizza? Niets is vanzelfsprekend tijdens zo'n trip.
  2. B Sander:
    13 juni 2014
    Jullie komen vanavond in een moeilijke positie tussen al die
    Spanjaarden.Hou de Nederlandse eer hoog.Bedenk bij alle
    emoties dat het maar een spelletje is.Jullie fietstocht laat
    zien dat andere zaken belangrijker zijn.Cheers.
  3. Ria:
    Hallo Marja en Bert,

Lekker genieten van z'n rustdag! Vandaag tussen al die Spanjaarden voetbal kijken, wel heel erg wat anders, dan
    iedereen in het Oranje. Vandaag vieren we Tom's verjaardag en ook wij kijken naar de voetbal......
    350 km: lijkt niet ver, maar als je nagaat hoeveel jullie er op hebben zitten. Petje af!
    Groetjes van de Schoemakers en een poot van Joe.
  4. Wil en Gé:
    Hoi Marja en Bert,

Hou je taai vanavond tussen al die spanjaarden. Robben scoort 2 keer en stil is het daar. Nu kunnen jullie de Spanjaarden wakker houden tot vroeg in de morgen.
    Veel plezier.

Groetjes,