Rustdag

6 juni 2014 - Nájera, Spanje

Vandaag hebben we een rustdag gepland. De eerste nadat we bij onze kinderen in Biscarosse zijn vertrokken. Wij kunnen dus heerlijk lang uitslapen en dat hebben we ook gedaan.
Even een broodje kopen bij de bakker en ontbijten in alle rust. Voor de siësta gaan we nog even het stadje in en we gaan bij de bibliotheek ons verslag van de vorige dag versturen, want daar hebben ze WIFI. Najera is een leuk plaatsje en we drinken op een terrasje een heerlijke kop koffie. De siësta brengen we door op de camping. We staan inmiddels helemaal alleen op de camping, en dat is niet verkeerd. De camping is een oude arena, als we goed kijken kunnen we dit nog zien. Alles ziet er een beetje vervallen uit, als wij zelf een schatting maken was deze camping in de jaren '60 een goed draaiend bedrijf . Waar vroeger de stieren liepen, sloop vanmiddag een grote slang de arena in, de campingbaas heeft deze ,met gevaar voor eigen leven, gedood.
Toch wel heerlijk zo'n rustdag. We maken alweer plannen voor de komende dagen en de fietsen krijgen ook weer een poets-en smeerbeurt.
Voor de vogels is het een paradijs, overal nestel en schuilplekken, in de lucht zweven de gieren en de ooievaars.
Om vijf uur gaat de supermarkt weer open en Bert haalt de boodschappen voor de avond. Even contact gehad met de slager, deze kon gelukkig iets Engels. Het lijkt wel of niemand in Spanje ook maar iets Engels kan spreken of verstaan. Wij kunnen geen Spaans, dus de taalbarriere is wel heel groot.
De slager verteld dat hij in 2007 in Amsterdam is geweest en hij vind de Nederlandse vrouwen fantastisch mooi.
Inmiddels is het op de camping nog steeds heel erg rustig en het ziet er naar uit dat wij vanavond de poort moeten gaan sluiten voor ons tweeën.

1. Janny meijerink:
    7 juni 2014
    Lekker een dag rust; is goed voor de mens om wee rop te kunnen
    laden. Fijn weekend.
  2. Marja en Bert:
    7 juni 2014
    Wat ben jij snel in het reageren, leuk dat je ons volgt, ben je nu in Nederland?
  3. Ben vlaskamp:
    8 juni 2014
    Eindelijk weer contact, na het verblijf in Lourdes. Een mooie reis en bedevaart gehad. Heb je Hans nog gesproken? Wens jullie een goed vervolg van de tocht naar Santiago. Een Lourdes is je naam veel gevallen. Groetjes uit Albergen.
  4. Marja en Bert:
    9 juni 2014
    Hoi Ben,
    Goed dat de bedevaart naar Lourdes weer goed is verlopen. Ik heb contact gehad met Hans via SMS. Wij waren al eerder in Roncesvalles en konden niet meer op hem wachten. Momenteel zijn we in Burgos. We gaan vandaag de stad bekijken en morgen weer verder richting Castrojeritz.
  5. Ben vlaskamp:
    9 juni 2014
    Goede reis verder naar Santiago. Hoeveel kilometer nog? Hier wordt vandaag noodweer verwacht. Het is nu al heel warm.