Een warme dag

3 juni 2014 - Puente La Reina, Spanje

De afgelopen nacht weer heerlijk geslapen en weer kracht verzameld om verder te kunnen. Marja is nog wel steeds snipverkouden en haar longen zijn ook nog steeds niet in orde.
We gaan vandaag naar Puente la Reina.
Na alles weer te hebben ingepakt moeten onze fietsen weer naar beneden. Dit gaat een stuk gemakkelijker dan naar boven.
Voor ons ontbijt kopen we bij een bakker een broodje om dit even later heerlijk in het zonnetje op te eten.
We fietsen Pamplona weer uit en de stad begint er een behoorlijke klim naar Campanas. De weg gaat door een geweldig landschap. Het is net of je in een mooie foto fietst. De uitzichten zijn geweldig en op de Pyreneeën zien we zelfs de sneeuw liggen. Marja maakt zelfs de opmerking; nu we de Pyreneeën goed kunnen zien vraagt zij zich af hoe het mogelijk is dat wij daar over heen gekomen zijn. Petje af voor ons alletwee.
Vanaf Campanas is het heerlijk dalen naar onze eindbestemming voor deze dag. Kort voor Puente la Reina komen we nog langs een mooi kerkje midden in de graanvelden, Ste. Maria de Eunate.
Het is een eenvoudig kerkje uit de 12e eeuw. Hier hebben we heerlijk geluncht, een broodje en een kopje soep.
Aangekomen in Puente la Reina gaan we de camping zoeken en deze blijkt hoog op een heuvel te liggen en je komt er ook nog via een moeilijk begaanbare weg.
Onze tent is zo weer opgezet en daarna heerlijk douchen. We besluiten om vanavond bij de Alberque te gaan eten, want dat is op de camping.
Het is heerlijk weer om te zonnebaden en dat gaan we dan ook doen. We blijven de rest van de dag op de camping, want Marja heeft haar rust nodig om de longen weer te laten herstellen.
Morgenvroeg gaan we nog wel even het stadje bekijken, voordat we weer verder trekken.

1. Edwin en Marion:
    3 juni 2014
    Wat een prestatie leveren jullie, top
  2. Jan en Jitske:
    3 juni 2014
    Diepe buiging voor jullie! Chapeau!!
  3. Ria:
    Hallo Marja en Bert,

Ik hoop, dat je morgen weer beter voelt, een extra dag rust is niet verkeerd als je ook nog lekker kunt zonnebaden!!
    Groetjes de Schoemakers en een poot van Joe. Hij gaat naar school met Lisa.........
  4. Wim en Ans:
    3 juni 2014
    Hoi luitjes, gelukkig zijn we weer in hetzelfde land. We hebben de 2 bejaarden jullie groeten overgebracht. Wij zijn nu in Sahagun. Twee heerlijke fietsdagen gehad. Wij hebben de Pyrineen niet gezien, alleen erover gefietst. Ging eigenlijk best goed. Dit is de hoogvlakte die fijn vlak is. Wel de bergen aan de kust zichtbaar. Morgen Leon. Jacques wil daar blijven voor zijn persoonlijke "gedachtengoed". Wij gaan door met George. Dat vinden we ook prima. We gaan inderdaad als een speer zonde dat we het gevoel hebben ons te haasten. Vrienden van ons komen naar Santiago. We vliegen met hen de 16e terug. Nu nog oninvoelbaar. Geniet van jullie trip en van de vele ooievaars. Hartelijke groet. Als jullie in Nederland zijn horen we het en spreken wat af.
    Buen camino. Ans en Wim
  5. Angela echtermeijer:
    Hallo Marja en Bert,

Jammer dat Marja zich niet zo lekker voelt. Misschien helpt inderdaad zonnebaden wel.
    Inderdaad is wat jullie doen een hele prestatie, ik doe het jullie niet na. hartelijke groet
  6. Trudy en Clasien:
    Hoi Marja en Bert.

We hopen dat Marja zich snel weer helemaal fit voelt. Een extra rustdag kan ook geen kwaad toch?
    Verder genieten we van jullie reisverhalen. Wat zien jullie een hoop mooie dingen. Prachtig om te lezen.

Groetjes Trudy en Clasien.
  7. Wil en Gé:
    Hallo stoere fietsers,

Geweldig en volhouden. Bert houdt Marja in conditie, want jullie moeten nog een heel eind.

Veel plezier.

Groetjes,