Op weg naar Jopy

28 april 2014 - Cromvoirt, Nederland

Na een heerlijke nacht slapen zijn we om acht uur opgestaan. Marja pakt de tassen in en Bert haalt de broodjes. Het ontbijt was lekker en we kunnen er goed tegen om onze reis te vervolgen richting Cromvoirt, want daar woont Jopy, de zus van Marja.
Via een schitterende route langs de Linge, en mooie slingerrivier door de Betuwe, fietsen we via het Rivierenland naar Den Bosch. Onderweg op een veerpont ontdekte een jongen dat wij op weg zijn naar Santiago. Hij wenst ons veel succes. De schelp is toch wel een herkenningspunt.
In Den Bosch zijn we op zoek gegaan naar de St.Janskathedraal, want daar wilden wij natuurlijk een stempel gaan halen. Stempel nummer drie in ons paspoort en meerdere zullen er volgen.
Het laatste stukje naar Cromvoirt verloopt voorspoedig en na ongeveer zeventig kilometer komen we aan bij Jopy. Hier lekker gegeten en gedronken en heerlijk bijgekletst. Een bijzondere verrassing is toch wel dat wij de komende nacht in haar bed mogen slapen. We worden toch wel heel erg verwend.